Smart

Idag är jag smart, försökte precis för en stund sen att sätta på en maskin med tvätt utan att koppla på vattnet, gick sådär kan jag säga. Men nu är den igång, med vatten denna gång! Är i stugan och pular lite inför flytten, fixar lite i den bod som jag ska magasinera mina grejer i under hösten. Ska sätta igång i boden ordentligt när mamma kommer så att jag kan få ut lite grejer därifrån som är deras. Bland annat står en garderob där inne, det skulle verkligen vara guld om jag fick ut den därifrån, kanske till duschrummet? Ska troligtvis bära in mina sängkläder och det in till stora huset också, trist är att det är så rörigt på grund av renoveringen så lär få täcka det när det står inne, men samtidigt vill jag ju kunna köra ut kartonger och då behöver jag ju någonstans att ställa grejerna på.

Dagen går annars mest ut på att fixa med adressändring och andra administrativa saker som bör göras innan flytt. Försäkringen är fixad och elen verkar också vara fixad, tydligen har föreningen meddelat mitt bolag, ska dubbelkolla med dem i alla fall.

Skall göra en diskursanalys också, till seminariet på torsdag. Skall bli spännande då vi kanske kommer att göra en diskursanalys i c-uppsatsen, vi får se, det beror ju på vad vi får för handledare och vad denne kommer med för åsikter och tankar och framförallt om denne godkänner vår plan. Är ju inte säkert att denne tycker att vi har en bra plan och idé. Vi kanske helt får tänka om... det skulle vara trist då planen för idag också är att läsa ett antal c-uppsatser om det ämne som vi vill skriva inom.

Igår var det bibilioteks grej, vi kollade in de databaser som LiU har, och det var väldigt bra, faktiskt! Man fick tips och idéer på hur man skall söka och lyckades hitta en hel del bra grejer! Efter det var det dags träna bort en sjuhelvetisk träningsvärk som kombipasset erbjöd, fy tusan... Kom knappt upp ur sängen... Efter det var det föreläsning med en SAMIN-lärare, gamla tankar kom upp... Är ju ju några år sedan som jag gjorde den inriktningen nu. Tiden flyger iväg! Efter det hamnade jag på Trappan med Dure och K, vi skulle snacka lite skit och så gjordes. Även så blev det middag där vilket ju inte var helt fel!

Nu skall jag dricka the!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Sv: Okey, då måste det vara någon undersökning som inte finns ;) Hade det varit sant så hade jag tyckt synd om dem. Nu antar jag att det bara är någon lat elev som yttrat sig.



Magdalena

2009-09-08 @ 17:06:59
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0