It´s all about the money

Yeay, idag är det den 25:e, löning och CSN. Lönen från augusti månad rasslar in på kontot, pengarna från CSN dimper ner och gör lånet större. Precis som det ska vara. För vad gör det om 100 år egentligen, ingenting. Visst ingen superstor lön, då jag bara jobbade halva augusti, men det är ju ett litet tillskott i alla fall. CSN, ja det kör jag ju fortfarande på 75%, får se hur det blir nu, kanske kan gå ner något mer nu, men som sagt det blir när jag vet vad det kostar att bo på det nya placet.

 

 

Har varit i Finspång idag och tredje gången gillt blev det, nu är bilen fixad! Tog typ två timmar innan mobilen plingade och smset berättade att bilen var klar. Då var det bara att knalla ner från Viberga till verkstaden igen. Fint, bilen är som ny! Han skulle fixa min vindrutetorkare och det gjorde han också, han råkade dock sätta den åt fel håll, så den torkar inte bakrutan utan nedanför, över låset… Så pappa får kolla på det sen när han kommer och se om han kan vända den, annars blir det nog en tur till Finspång innan dagen här är klar.

 

 

Pm-seminarium igår, konstruktivt och bra. Fick många tankar och funderingar och verktyg till att kunna utveckla mitt pm. Skall sätta mig med dem och kolla igenom handledningen som jag fick, just nu så håller jag på med och skriver om diskurs då jag lånade en bok som var väldigt kort tid på, antar att många vill ha den tyvärr… Fick vänta på den innan jag fick den, så är nog som sagt fler som vill ha den! Bra och tydlig är den och därför hade det varit bra att få ha den ett tag, men men.

 

 

Idag ska jag laga köttfärspaj är tanken, blev sugen på det! Skall nog ha på oliver, tomat, lök, champinjoner och massa annat gott! Blir nästan hungrig bara att tänka på det, så det ser jag fram emot att laga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0