Bloggledigt

Ja, jag tog lite bloggledigt då jag hade en uppsatsinledning/pm att skriva samtidigt som jag var tvungen att flyttpacka. I stort sätt varje dag satt jag och Dure och hennes syster på Trappan för att skriva, läsa och gnälla över denna inledning. Ibland är det bara inte roligt att inte komma vidare och kunna utvecka texten, att få en timme där man inte kan producera text är liksom lite av det värsta som finns. I alla fall för mig, jag blir helt off och vet inte hur jag ska komma vidare. Det som är bra att sitta på Trappan då är att det nästan alltid finns någon man kan byta fem ord för att bryta trenden av ickeskrivande vilket är bra!

Lördagen ägnades åt att flytta, vi började vd 9, vid 10 hade vi tömt förråden och lägenheten och klockan 12 hade vi packat in allt i huset och boden vilket gjorde att vi hade hela eftermiddagen i solen. Det var grejer det kan jag säga, inte ofta man flyttar och man har tid och sitta och lata sig och dricka vin på eftermiddagen inte! Smidig flytt kan man förkorta det till helt enkelt!

Idag var det inlämning av inledningen/pm klockan 12, efter det passade jag på att bära in lite ved och diska och efter det hoppade jag in i promenadkläderna för en riktig långpromenad. Tog lite tid då jag fotade en massa, nedan kommer lite bilder på hur fint jag bor just nu! Ja, det är bilder på rundan jag gick alltså!



Solen sken, var riktigt nice må jag säga. Dock blåste det en hel del, men skönt var det i alla fall!





Trots följande skylt, finns ett 10 tal, på cirka en kilometer, så kör alla bilar SÅ fort. Varför riskera andras liv? Är väll ok att man riskerar sitt eget, men att riskera små barns liv för att köra som en idiot på slingrig grusväg är mer än vad som jag tål...

Som sagt så sken solen och himmlen var blå när jag promenerade!







Pissviken, Mårn - you name it. Här är i alla fall sjön, vyn som avslutar min promenad! Nu ser min utsikt så här istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0