Det sprakar

Det sprakar i spisen, värmen sprider sig sakta sakta ut i huset. Värmen omslingrar sig och det blir lättare och lättare att inte frysa. Det var kallt i morse. 17 grader när jag kom ner, så då var det bara att sätta igång och elda - å andra sidan visste jag att det skulle vara kallt då jag inte eldade något igår. Jag har ju inte satt igång elementen än, vill använda eldning och de solljus som värmer huset - det värmer ganska bra!

Det sprakar även ute, löven går mer och mer in i sin höstskepnad, trädet som förra veckan var grönt ligger nu närmare gult. Det lyser upp och det blir ljust, solen värmer skönt. Temperaturmätaren visar på 12,2 grader. Perfekt promenadväder, men varför har jag då inte promenerat på två dagar - tur att spin är bokat till imorgon. Nej, känner mig stressad över pm:et som ska in på onsdag, så stressad att jag inte har ro i kroppen till att gå ett varv. Det är löjligt, jag vet, men vad gör man. Hoppas skriva bra idag och kunna ta lite ledigt i helgen så att promenaden kan få fart igen.

Helgen som var, var verkligen helt underbar. Inte vädret, det regnade hela helgen, men annars. Kommer leva på denna helgen länge - så ska det alltid vara!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss - Vinn Oxxo smycken hos mig!

Burr, det var kallt, hoppas det blir lite sol ute nu iaf :)



Ha en mysig fredag!

2009-10-09 @ 10:55:41
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0