Vattenproblem

I fredags kom mamma och pappa förbi här en sväng innan de skulle vidare ut till Lövingsborg. Mamma hjälpte mig med att plocka mina ögonbryn, nu ser jag inte ut att ha ett ögonbryn längre – det är nice! Dessutom så kollade pappa in lite grejer på min toalett som jag haft problem med, bland annat toasitsen, den hade sett sina bästa dagar så det blev att införskaffa en ny. Han tittade också på ett hål i mattan i dusch som jag inte tittat så noga på förut, har sett att det varit mörkt där men inte mer – min matta är melerad så det skulle ha kunnat vara en mörkare färg, men han kom fram till att det var ett hål. Han trodde det skulle gå att köra på lite våtrumssilikon, det var bara det att när jag skulle lägga på det så kände jag att det var blött i där och insåg med hjälp av en pappersbit att det står vatten under mattan. Så i morgon blir det av att först ringa Riksbyggen för att se om de har någon de tycker att jag ska vända mig till och sedan blir det väldigt dyrt för mig kan jag tänka mig, troligtvis måste hela mattan dras upp och sedan stå i och torka ett atg innan ny matta läggs…

 

När mamma och pappa åkte här ifrån tog jag bilen och åkte och hämtade O vid gamla bussterminalen här i Norrköping, vi for direkt till Coop och handlade – mest för att de har toasitsar! Annars finns det både bättre och fräschare butiker att besöka. När vi väl var hemma lagade O mat, det blev någon form av pasta och pastasås, gott var det i alla fall! Vitt vin till det och det var supermysigt!

 

I går så åkte jag ut till Blacka och kastade en massa skit som samlat sig här, ett gammalt tangentbord bland annat. Sedan åkte jag och mamma in till stan igen och jag shoppade en hel del på Bik Bok, jag brukar aldrig hitta grejer där men igår kom jag hem med 2 välfyllda kassar därifrån, dyrt men välbehövligt, jag har inte mycket kläder och det är verkligen sant. Måste tvätta ofta för att ens ha tröjor så att det räcker.

 

Väl hemma så var det min tur att laga mat, kyckling, matvete, kall sås och god sallad med både champinjoner och fetaost i! Det vart verkligen gott! Matvete är riktigt gott och det är något man kan ha till det mesta istället för potatis och ris! Det är verkligen ett tips!

 

Nehe, nu ska jag fortsätta att vara bitter över att jag bor i en bostadsrätt och inte en hyresrätt!


Kommentarer
Postat av: Dure

Tråkigt det där med sprutandet. men ibland får man se det positivt..det är inte alltid det sprutar :)

2009-05-03 @ 21:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0