Tisdag

Idag är det en bra dag! Alla lektioner har fungerat och jag har verkligen hittat balansen i klassrummet, det behövs i klassen kan jag säga. Här gäller det att vänta ut eleverna och på så sätt få dem att göra det de ska, lyckades riktigt bra med det! Det blev långtråkigt för en del men de sa också till sina klasskamrater som pratade och styrde med annat. Hade papegojlektion idag och det är bra för då kan man ta det som gick bra med sig till nästa och utveckla det som gick sämre. Utveckling! Vi pratade om rättvisa och om att lyssna, det är tydligen ganska svårt för 11åringar... Lär mig massor nu när jag varit nere på mellanstadiet och undervisat, det är verkligen stor skillnad till högstadiet, större än jag trodde.

Trivs väldigt bra på skolan, alla tar mig som en del av arbetslaget, till och med rektorn kommer och vill ha med mig i diskussioner! Roligt! Hon tycker att det behövs tankar utifrån ibland och tankar som är befästa i den nyaste forskningen och då vill hon ta chansen att prata med studenter vilket ger mig en massa inspiration också. Det gäller att leta efter bra utvecklingar, hur ska man gå vidare, vad är bäst för barnen och varför gör vi som vi gör, vad är syftet?

Skulle ha haft med mig kameran till Lövingsborg igår, men den glömde jag så klart hemma då jag varit duktig och laddat batterierna. På tal om Lövingsborg så pratade jag med en lärare på skolan idag och det kom fram att hon bodde i Blacka och att hon brukade gå förbi vår stuga med sin man. Världen är bra liten, ibland lite för liten kan jag säga, vart man än vänder sig så hittar man någon som man antingen är släkt med eller känner på något sätt.

Måste ut till stugan en dag nästa vecka, våtrumssilikonet skall ut dit. Vill inte ha det liggandes i lägenheten, är inte direkt att det finns en massa plats till det här. Är trångt som det är och det behövs inte ytterligare saker här. Det var också något mer som skulle ut dit, men det var tydligen inte så viktigt för nu vet jag inte alls vad det var för något, men det kommer nog upp så småning om.

Men, slänger med en bild från när vi var i Åre tidigare i år, då ena toaletten hade lite problem. Eller toaletten, vattnet i röret hade fryst och behövde tinas upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0