Söndag

Då var denna långhelg över... trist, har varit en väldigt mysig och bra helg! Är på riktigt bra humör efter den i alla fall, trots missöden med toalettgolv och att mitt LiU-kort inte verkar fungera längre, skulle reservera böcker på biblioteket vid campus Norrköping men kunde inte logga in, O provade med sitt och det gick ju så klart alldeles utmärkt... Så typiskt, lika dant har det varit med min dator, den beter sig hur som helt, låter som jag vet inte vad och är så seg som bara den kan vara och sen sätter sig O framför den och den går galant - blir så trött...

När jag vinkat av O vid gamla bussterminalen så träffade jag pappas kusin och hennes familj! Det var nice, de skulle äta så satt och snackade med dem medan de åt, själv hade jag ju redan ätit pasta med köttfärssås med O. De hade varit runt och shoppat kläder till dem alla fyra, så de var riktigt nöjda med dagen!

Ska sätta mig nu och klura ihop en hemtenta till den kurs jag läser vid MdH, Andraspråksinlärning, kan dock inte säga att den har gett mig något alls, dålig lärare, litteratur och deltagare som inte vet vad de gör där och deltagare som tror att de själva har svaret på allt... Ja, herregud, ni skulle vart med på någon av de vi träffar vi haft, man har suttit där och väntat ut tiden.. tro det eller ej, men det var inte läraren som höll låda utan två av de deltagare som jämt och ständigt pratade om vad de gjorde på sitt jobb och hur bra det var. Dock kändes det mest pinsamt och de hade ingen vidare bra pedagogik, hade jag varit deras elev hade jag nog gått därifrån för jag vill inte ses som ett offer, ingen ska tycka synd om mig bara för att jag kommer från ett annat land, nu gör jag ju inte det men om jag hade gjort, men det är precis vad de gjorde och det är så pinsamt...

I morgon har jag massor att göra, skall både ringa mitt försäkringsbolag för att fixa med badrummet och dessutom måste jag ringa biblioteket och fixa mitt LiU-kort, måste också ringa Fredrik på Rejmes för att han måste hjälpa mig fixa bilen, dels en grej vid ena framdäcket och dels en massa lampor som inte längre vill tindra. Det blir helt enkelt att ställa klcokan i morgon, skall även på föreläsningar på eftermiddagen vilket ska blir intressant då det skulle vara externa föreläsare och det är alltid kul tycker jag! De är inte så inkörda i LiU-tänket och kommer ofta med inslag som man inte hört förut vilket enbart är positivt för mitt lärande!

Nu, dags för hemtenta!

Kommentarer
Postat av: Skarran

Välkommen till bloggvärlden! =) Va bra att du haft en bra helg, det har jag med, vilket du nog läst om på min blogg, hehe. KRAM

2009-05-03 @ 21:20:36
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0