SOF

Som jag berättade igår så var jag och hämtade ut SOF-biljetten - SOFbandet. Det sitter på armen, de var verkligen noga med att sätta fast det ordentligt och med bandet fick jag också en tillsägelse om att missbruk av regler och så vidare skulle göra att de klipper av bandet. Så det är bäst att man sköter sig då, imorgon och på lördag då vi ska delta i det hela!


Har nu påbörjat nästa hemtenta och med den provar jag att arbeta i Open office, har blivit så trött på Word som inte vill samarbeta. Vi får se hur det går! Har börjat läsa en bok som handlar om barn till missbrukare eller djupt religiösa - den är helt ok, men hade trott att den skulle komma med några skarpa inlägg, men fel hade jag. Det är en psykolog som har skrivit den, Tommy Hellsten, och den är inte så vetenskaplig som jag hade hoppats. Boken heter Flodhästen i vardagsrummet och har man inget bättre för sig så tycker jag absolut att man kan läsa den, men det är samtidigt inget man missar om man inte skulle läsa den. Den ger en ett par sköna citat och en ganska stor förståelse vill jag säga och det är ju inte helt fel för att man lär ju träffa en hel del barn med missbrukande föräldrar sen när man kommer ut i arbetslivet.

Ikväll är det kval i Eurovision song contest och jag kommer inte att aktivt titta på det, jag måste plugga en stund till och dessutom måste jag sova skapligt då det kommer att bli en lång dag i morgon. Först vfu och sedan SOF på kvällen, en lång men rolig dag. Egentligen bara en sak som fattas...

J.A frågade i en kommentar om hur jag kunde vänta på Läckbergs Sjöjungfrun i pocketformat och svaret på det är att jag hittade Läckberg ganska sent, hon hade hunnit ge ut fyra böcker innan jag hittade henne och de böckerna köpte jag i pocket och därför vill jag ha alla hennes böcker i pocket. Den som väntar på något gott...

Nu mera plugg om åtgärdsprogram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0