Pust

Nu så är det bara tre dagar kvar att ta sig till campus denna termin. Det är så skönt! Igår så hade vi först ett  litteraturseminarium vilket var bra och väldigt intressant och efter det så avslutade min grupp att förbereda ett slutseminarium som vi ska ha på måndag. Det kommer att bli väldigt känslomässigt och jobbigt tror jag, vårt seminarium kommer att handla om sorg. Död och sorg. Tror att det kommer bli en väldigt givande stund i alla fall då vi har försökt lagt det på en nivå som skall göra det möjligt att ändå se ljuset.

Vi satt på utedäcket på Trappan och hade det bra i solen, fick bra med färg utan att bränna mig. Var dock lite röd på näsan i morse, men det blir jag ju alltid så det räknas inte. När vi var klara lämnade jag tillbaka min sista bok och satt en sväng med en kompis på Trappan igen och snackade lite strunt innan jag åkte till ICA och hämtade ut nya datorn som kommit, bra service, fick datorn på tre dagar. Fick ett mail från Adlibris idag om att de skickat mina böcker nu och de beställde jag i förra veckan så det är ju mycket sämre det.

Så kvällen igår ägnades åt att installera saker på den och pula lite på den. Var en sväng till MediaMarkt och köpte skivor att göra återställningsskivor av. Så nu är det fixat också vilket inte är fy skam.

Idag var det vfu-seminarie som gällde och varför har vi det för? Vad ska det tillföra? Inte ett smack, inte i den formen som det var idag i alla fall. Blir så sur och lack när man inte gör något bra av det utan att det blir en massa tid där man bara sitter av. Planering, snälla! Vi har annat att göra som skulle ge mer än att sitta och lyssna på något ointressant.

Blev kvar en stund med gruppen och gjorde det sista inför slutseminariet. La till lite dikter och annat. Efter det var det raka vägen hem för att fortsätta pyssla med datorn så att den blir klar idag då jag skall hem i helgen och vill då ha den med, slippa släpa den stora. Måste också packa allt idag för ska åka direkt efter föreläsningarna i morgon, blir lunch ute i Hultaberg hos farmor och farfar nämligen. Så allt måste gå smidigt i morgon! Men det gör det nog om jag bara ser till att det gör det.

Blir att träffa lite vänner i helgen och så blir det att jobba på söndag! Ser fram emot det faktiskt, har inte sett C på jättelänge och inte andra C heller så det ska bli riktigt kul! Synd att man åker upp ensam bara, men men det är så det är och inget att göra något åt. Har man massor att göra så har man.

Verkar som om det inte blir någon lägenhetsaffär med spanjoren, kanske lika bra det, det var väldigt mycket att styra med. Nåja, någon lär det väll dyka upp som är intresserad av en liten lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0