Promenad och vfu

Igår efter allt regn så tyckte Dure att vi skulle gå runt strömmen, jag var inte sen att haka på! Vi snackade massor med skit om bland annat matten som hon och Adde läser just nu och jag kan inte påstå att jag är avundssjuk på dem. Är riktigt nöjd över att jag inte vill bli mattelärare. Vi snackade lite om SOF också, tror att det kommer bli grymt kul!

Kvart i sju ringde klockan i morse och då var det bara och stiga upp och göra sig i ordning, käka lite frukost för att sedan sätta sig på cykeln för att väl på plats möta Skarran och det visar sig att hon skall vicka dagen till ära på den skola som jag gör min vfu på. Min vägledare var på utbildning idag så M var själv där förutom en annan vikarie, K. Det var en ganska yrig dag kan man säga och jag fick vatten på min kvarn att det inte lönar sig att höja rösten för ofta, har aldrig gjort det i den klassen förut och efter att både vikarien och specialpedagogen försökt att tysta klassen fick jag nog och höjde rösten ganska rejält och vilken effekt det blev, vikarien bara tittade på mig och undrade vad som hände då man lätt hade kunnat höra en knappnål så då började jag undra om jag hade tagit i för mycket och skrikigt men så var inte fallet då jag efteråt pratade med vikarien. Jag hade bara höjt rösten! Men, det blev ett väldigt bra arbetsklimat i alla fall och det var ju det som var meningen.

Under eftermiddagen så satte vi oss ner, M och jag, för att prata om den uppgift jag har att skriva, behövde få lite information som låg bakåt i tiden. Vi han även med ett möte med rektorn där vi bollade lite idéer, det var riktigt spännande, vi tänkte så mycket att vi fick ont i huvudet till och med.

Ikväll nu blir det hemtenta och kanske lite tv...

Kommentarer
Postat av: Skarran

Det var trevligt att träffas idag. =) Eftersom jag varit i "din" klass förstår jag hur du hade det... Tyvärr fick jag uppleva några av deras sämsta stunder, hehe, det är en utmanande klass. Jag är inte så van vid så stora barn och stökiga situationer så det gick väl lite sådär för mig... Lycka till med helhetsansvaret! Kram

2009-05-06 @ 21:19:47
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0