Påtryckningar

Jag har fått påtryckningar idag att jag bloggar för lite, att det är lite med bara ett inlägg dagligen så tänkte ändra på det idag då. Så att det blir fler inlägg idag. Jag sitter nu och har skrivit en del av inledningen på hemtentan i kursen En förskola, skola för alla. Det har gått hyfsat bra men jag har inte lyckats få tag i en metodbok för observationer vilket gör min vardag ganska dyster... Jag har en bok, men den handlar om att intervjua barn och det känns lite tokigt... Visserligen har jag intervjuat barnet en gång, men det var en fråga och fyra ord som svar så det känns ju inte direkt som om det har varit grunden i min undersökning.

Dock borde man kanske kunna använda de texter från Skolverket som metodböcker för de var ju väldigt bra och konkreta men de står ju inte med som metodböcker så det lär ju inte gå. Får försöka hitta någon bra bok så småningom, helst i morgon, helst nu...  Får se hur jag löser problemet. Måste ta tag i utvecklingsplanen nu också, skriva in det sista och maila vägledaren så att jag får den klar nästa vecka. Måste också ha tag i det kopieringsmaterial som skall vara refererat till, men det blir nästa problem det. Litteratur till seminarium 2 är också ett måste att hitta, känner att jag verkligen behöver ta mig till ett bibliotek och framförallt hitta bra litteratur som jag kan använda till mina uppgifter.

Någon som har bra observationsmetodböcker? och vilka är ni som läser?

Kommentarer
Postat av: Urrre

Är det Dure som klagar på för lite blogginlägg? Du bloggar ju som en tok! Hon börjar bli crazy den där damen! Man behöver inte blogga flera gånger per dag :)

2009-05-15 @ 19:55:52
URL: http://ulrikaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0