Nyköping

Åkte till Nyköping igår. Stannade då i Hultaberg, farmor och farfars sommarstuga och där bjöds det på varmkorv med bröd. Trevligt att träffa dem, var länge sedan sist. Idag var jag och fixade mina stenskott på framrutan på bilen hos Pelle och det gick fort och smidigt det. När jag var klar där så åkte jag till Trixie och blev klippt, så nice att bli av med alla slitna toppar - det behövdes verkligen. Nu kan jag borsta ut håret ordentligt vilket var ganska länge sedan. Pratade lite om att färga håret, men vi beslutade att vänta till att jag kommer upp hit för sommaren och då kommer vi att ha mer tid att besluta vad och hur vi färgar det. Kanske blir slingor eller såt  blir det bara utväxten. Vi får se helt enkelt.

Lunch åt jag och pappa i Hultaberg, det serverades potatis, stuvade skärböner octh falukorv. Gott. Var där en stund, tänkte att jag skulle ha gått rundan som finns i skogen där men det regnade hela tiden. Så det blev ingen promenad. Förhoppningsvis så ska det ju bli fint väder i morgon och då är tanken att jag ska ta en riktigt långpromenad. Tänkte gå upp till badhuset och fixa träningskort i morgon, har visserligen inga träningskläder denna gång men kommer ju snart att bo här uppe och då ska det bli skönt att komma igång igen. Köra lite spinning och styrka, så nice det ska bli!

Funderar på att gå ut till Tjyvholmen i morgon, sitta och titta på vattnet och njuta över att jag är ledig och att det snart är lov. Blev godkänd på seminarie 2 idag så det var riktigt skönt, så nu är det bara hemtentan, slutseminariet och examinationsseminariet som kan gå fel. Men får hoppas på det bästa. Skulle vara så skönt att få sommarlov den 4e. Funderar på hur mitt liv ser ut efter den 4e, Emilie vill ut och sätta sig på en uteservering och snacka skit den helgen, antingen fredag eller lördag. Får se när det blir Linköping där någongång, om man nu törs åka dit med mord och skit och O som säger att Norrköping är farligt, jo jo, hör på den. :)

Dumt är att jag inte fått sommarschema än, kan inte riktigt planera min tid. Har fått endel tider i juni, men det är innan sommarschemat går igång och det är verkligen någonting jag behöver ha nu. Behöver kunna planera upp mitt liv, jag lever mitt liv på flera olika platser och behöver binda ihop dessa till mitt liv. Det går inte utan schema. Men men, det är väll bara att vänta på att det kommer.

Var och tvättade bilen ikväll. Så behövligt, blev en helt annan bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0