Helhetsansvar

Nu är den tredje dagen med helhetsansvar gjord, med blandat resultat. Idag märkte jag verkligen skillnaden mellan mellanstadie och högstadie, jag vet att det inte heter så men det är smidigt och kalla det så! Min svensklektion var planerad och ta hela lektionen men det gjorde den absolut inte då femmor uppenbarligen inte har koll på skrivprocessen och inte heller intresserade av att lära sig något om det. Som tur av så hade jag innan lektionen hittat lite extra material som de kunde arbeta med, men det var ju inte riktigt det jag ville med lektionen...

Vfun känns just nu bara som en börda, en lång lång målsträcka som tar slut efter jul typ, vill bli klar nu, inte om ett halvår. I morgon blir det den näst sista dagen med ansvaret och skönt när onsdagen kommer och detta är över. Onsdag är sista dagen för mig denna veckan, lärarna ska på planeringsdagar så jag kan inte vara med då. Men det gör ingenting denna gången då SOF börjar på onsdag. Var på Trappan tidigare idag och hämtade ut mitt SOF-band, så nu är det bara att det kör igång!

Var o handlade lite förut på ICA, köpte kyckling som jag sedan lagade till ute i stugan som jag skall ha som matlåda nu tisdag och onsdag, gott! Kyckling är min absoluta favorit! Det är så kul att laga mat om man har ett riktigt kök, jag riktigt längtar tills dess att jag har ett riktigt kök. Ett stort och luftigt kök med en massa bänkyta, vilken dröm!

Innan jag drog från skolan så hann jag faktiskt göra klar all planering för imorgon, allt är fixat och klart! Kommer nog bli riktigt nice då jag ska tänka på några tankar som min vägledare sa, saker som jag inte tänkt på! Det är verkligen bra att vägledaren är med i klassrummet i bland så att de kan bli mina ögon på mig. Min vägledare var idag riktigt nöjd med att få obeservera sin klass, jag hade en utelektion, och hon sa att det var riktigt kul att se hur de egentligen beter sig för när man är i fokus och har lektionen så missar man väldigt mycket och hon fick mycket att fundera över.

När jag kom till stugan märkte jag dock att mamma och pappa glömt att samarbetat med mig i helgen, de hade nämligen stängt av varmvattensberedaren, så det blev till att vänta en timme innan det gick att duscha, hade ingen lust alls att duscha i kallvatten. Idag var det dock sista dagen som jag var tvungen att duscha därute, imorgon kan jag duscha här hemma! Det ska bli skönt att slippa den process som det inneburit att ta sig dit ut och allt annat, dock ska sägas att jag absolut kommer åka dit ut när solen skiner och jag kan sitta ute och plugga!

Nu till mindre trevliga grejer, betala räkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0