Lycka

Var på föreläsningen igår, det var fyra personer med olika funktionshinder som berättade om hur deras liv ser ut och om hur deras diagnos ser ut. En av dem hade autism, en annan var kortväxt och hade en liten utvecklingsstörning, den tredje hade damp och lätt utvecklingsstörning och den fjärde hade ryggmärgsbrock. Det var en riktigt intressant föreläsning som verkligen bjöd på deras inre tankar och funderingar.

När de var klara sa både Urre och jag att vi vill höra på fler, de var riktigt duktiga och bra. En av dem kunde knappt läsa men ändå var han en av dem osm pratade längst, jätteintressant! Alla fyra var delaktiga i ett gammalt projekt som hette FILA-projektet förr som nu istället är en ideel förening. Riktigt spännande, de hade även med sig en man som hjälpte vissa av dem med grejer som att till exempel ställa frågor till dem om de hade glömt något!

Nu på morgonen var min kontakt på försäkringsbolaget här och mätte i badrummet, som tur är så behöver det bara stå och torka en vecka och sedan skall jag lägga på våtrumssilikon vilket känns kanon! Inga större grejer behövs göras och det känns väldigt bra att de har varit här och dokumenterat det i fall det skulle bli något i framtiden. Han fotade och ritade karta över badrummet.

Innan föreläsningen var jag och hämtade boken Elefanten i badrummet på biblioteket så den ska jag börja läsa så småning om, den handlar om barn till missbrukande eller religiösa föräldrar och ska tydligen vara bra till den hemtenta jag ska skriva i kursen. Hann även en sväng upp till S, hon bjöd på the och skitsnack vilket alltid är trevligt!

Nu, packa och dra ut till sommarstugan för att duscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0