Dagen efter...

Riktig rolig förfest igår, roliga diskussioner och konstig musik... Härligt! Härligt att träffa alla, var riktigt länge sedan, vfu är ju en tid när man blir riktigt osocial. Det finns inte tid att träffas och hänga, på skolan på dagarna och plugg och planering på kvällarna, hur ska det bli när man får jobb? Vi var väll vid Trappan strax innan 22 och fick vänta innan insläppet började, roligt att stå i kö, ja det var det faktiskt. Väl inne hittade vi ett bord, ute på terassen, som blev vårt!

Träffade en kille som hade texten Styret på tröjan, tror att det var en på lärarlistan men han brukar ha glasögon... kände verkligen inte igen honom... Kan fortfarande inte säga vem det var, ja, vi pratade det vanliga.. hur läget var osv.. sen gick jag därifrån. Visste ju inte vem det var.. Fröken Björn var där, dansade till Lithe blås, jo jag säger då det...

Strax efter 12 insåg jag att det var dags att ta mig hemåt, för mitt eget bästa. Det var dags då att komma hem, la mig på soffan och surfade, vaknade en timme senare och insåg att min soffa inte är gjord för att sova på. In på toaletten och göra sig i ordning, dök ner i sängen och sov. Vaknade klockan 7 då mamma ringde, yrade något och så la vi på, vaknade vid 11 och nu ligger jag utslagen i soffan och har läst dagens nyhetsskörd. Blir en lugn dag, förhoppningsvis lägger sig huvudvärken snart så att jag kan bli människa igen, dricker massor med vatten och hoppas på att det lägger sig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till Dom Glömda Barnen

Barnen´s rätt i samhället



Omhändertagen på mycket tveksamma grunder



Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig



Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.

Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.



Målgrupper

Barn & Ungdomar

Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem

Föräldrar

Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem

Mormor.Farmor.Farfar.Morfar

Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.

Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.

Askungarna

Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där

Lagar

Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen



www.domglomdabarnen.dinstudio.se

2009-05-14 @ 18:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0