Äntligen ledig

Nu äntligen är hemtentan inskickad till urkund och examinerande lärare! Så skönt! Det var den sista stora grejen innan sommarlovet, nu är det bara ett antal föreläsningar och seminarier kvar tills att det är lov! Det ska bli så skönt med lov, visserligen ska jag jobba men jag gillar ju mitt jobb så det gör ju ingenting. Jag ser det nästan inte som ett jobb, det är inte jobbigt att vara där även om det är slitigt. Det värsta med jobbet är att man möter många människor som är dementa och inte har koll på någonting, men å andra sidan så lyser deras närvaro upp livet ändå! För de är ofta väldigt goa och tycker att livet är underbart.

Har på förmiddagen varit och hämtat linser, blev positivt överaskad då priset var sänkt! Inte helt fel! Så nu har jag linser ytterligare en månad och det bästa av allt är att jag kommer kunna beställa på Glasögonmagasinet i Nyköping under sommaren så slipper åka till Norrköping för att hämta linser. Visst kan man åka ner för och hänga med gänget, men att behöva åka bara för att få linser känns b så det var bra grej!

Skall under helgen nu försöka ordna lite i lägenheten så att jag kan fota och ha mig så att jag kan skicka bilderna till de som är intresserade av lägenheten. Måste ju se lite snyggt ut då i alla fall, just nu ser lägenheten ut som den gör efter att det har varit vfu i 5 veckor... Ja, kläder och papper överallt... Har lyckats denna vfu att i alla fall hinna med dammsugningen, vilket är ett otroligt stort framsteg mot tidigare, har ju heller inte behövt pendlat till skolan heller så det kan ju bero på det...

Ikväll blir det grillning med O hos mina föräldrar ute i sommarstugan. Det ska bli gott, var riktigt länge sedan jag åt grillat så det är allt på tiden tycker jag! Skönt att det är fint väder nu också, slipper man stå ute i regnet sen när det ska grillas!

Var en sväng på fadder-kickoffen igår och det var trevligt som alltid. Lite nya ansikten är ju alltid kul och nu för tiden så är man ju en gamling i sammanhanget, det är ju sista året nu... Sista gången som man kan vara fadder så det gäller ju att passa på. Fick prova ut en tröja som man skall ha som Ganesha sponsrar delvis, men det är ju ett roligt minne och 50 kr kan det ju faktiskt vara värt!

Har också efter månader av ångest beställt en ny dator som kommer i början av veckan! Så nice det ska bli och få en ordentlig bärbar som inte är lika stor som en stationär. Ja, det var rätt beslut, det känner jag n, trist bara att jag ska vara så velig och inte kunna bestämma mig...

Tystberga ringde nyss och fick lite tider uppbokade, det är riktigt nice kan jag säga! Jag trivs verkligen därute och gillar när de ringer så man kan snacka lite skit med dem! Får se om jag får heltid som lovats, men det tror jag nog. Annars blir jag lite sur och tycker att jag blivit lurad, men skall inte tro något förrens jag har schemat!

Nu så ska jag börja med min lägenhets-make over!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0