Äntligen

Nu är jag äntligen klar med MdH-hemtentan, nu är det bara att läsa igenom och lägga in citat från LpO94, kursplan och eventuellt från någonkurslitteratur. Känns så skönt när stommen är klar och det bara är finliret kvar. Tänkte att jag ska skicka in hemtentan ikväll, visserligen 2 veckor innan den ska in men det är skönt att ha det gjort så att man slipper tänka på det! För nu kommer i stället den andra hemtentan, den pedagogiska planeringen, att ligga som grund för mina tankar de kommande två veckorna, har ganska mycket litteratur att läsa till den och dessutom helhetsanvar att sköta. Men det ska nog gå bra, måste få till ett arbetsblad till mattelektionen jag ska ha i morgon. Eleverna ska få känna på lite aktiv matematik, leta på skolgården vad de kan hitta för geometriska former och om de kan hitta angivna former som jag har tänkt ut på förhand. Detta blir kvällens uppgift tillsammans med att fixa finliret på tentan och eventuellt börja läsa litteraturen på den nya hemtentan.

Om en och en halv timme går mitt tåg hem, hem till en liten lägenhet utan dusch för tillfället. I morgon kväll så gäller det, då blir hålet silikonat, och det betyder att på tisdag kan jag duscha igen hemma och mitt liv kommer att underlättas massor. Det börjar nu också att dra ihop sig för SOF, jag längtar! Biljetten hämtas ut i morgon! Annie kommer från Nyköping och förhoppningsvis kommer vi att kunna skita på torget eller nåt!! Förhoppningsvis hinner vi snacka lite skit och uppdatera lite grann i alla fall! Så kul!

Förmodligen blir det att åka och handla när jag kommer hem, jag behöver ha hem frukost, skulle också behöva tanka bilen då det blir Lövingsborg i morgon igen för sista gången i enbart duschningssyfte. Blir nog att åka ut dit annars också så klart, längtar tills man kan sitta ute i solen och plugga och sola samtidigt! Så skönt! Behöver solen massor, måste få energi, måste bli pigg! Solen gör susen!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

Kram

2009-05-10 @ 14:10:38
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0