Sommarlov

Sommarlov, vi väntar på
Sommarlov, vi snart ska få
Visst är skolan och fröken bra
men sommarlov vill vi ha

Räkna, läsa skriva kan ibland bli ganska trist
men när sommarlovet kommer är det alltid
nå visst





Den visan sjöngs alltid när det var skolavslutning och Nyköpings skolor träffades i en stor klump på Vallarna framför Nyköpings Hus. Ja, sommarlovet är här och det är skönt. Detta är mitt sista sommarlov innan jag är färdig lärare. Galet och helt fantastiskt, hur hände detta? Vart har åren tagit vägen? Det är med blandade känslor jag går på sommarlov, det är ju något visst med att plugga. Träffa gänget och bara hänga. Kommer sakna det efter jul, 20 januari 2009 är jag färdig här, usch och fy.

Igår var det slutseminarium på denna kursen, fick tillbaka hemtentan som nu är godkänd! Så skönt!  Detta året är avklarat utan några släpande rester. Verkligen sommarlov här med andra ord och det ska bli så skönt. Uppsats i höst, men kommer inte lägga ner för mycket tid på att tänka på den i sommar kan jag säga. I sommar ska jag bara jobba och ha det bra. Har fått schemat för två veckor idag, är tvungen att planera något. Man vill ju inte enbart leva för att jobba.

Blidde Trappan-kväll igår med Dure och Urre, även Jonte svängde in en sväng till oss. Var trevligt, skitsnack och annat snack gick och det var väldigt nice att avsluta terminen på. Idag skulle det bli utgång med Sörping-gangsters men det blidde inställt på grund av migrän och skjuts-problem, men det får vi ta igen! Blir istället att fara till Linköping och O. Extratid att ses, inte helt fy skam kan jag säga.

Har packar jobbkläder och sommarkläder nu, så nu är det bara att solen och värmen kommer hit och stannar här till början av september. Kan vi säga så? Bra tack! Det är det ända jag vill.. ha värme och sol... Det behövs, kroppen behöver det..



Blomman är från Hultaberg, planteringen utanför. Tror bilden är två år gammal och den symboliserar verkligen sommar för mig. Sommar vid Hultaberg. Riktig sommar. Lika mycket sommar som sommar vid Lövingsborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0