Nationaldagen

Ja, då var det nationaldagen nu. Nu är den nästan dock till ända men ändå. Dagen har spenderats i Linköping där det först serverades frukost och efter det så bar det av till Gamla Linköping för att titta runt lite grann. Vi gick en skogsväg dit och på den vägen fann jag dessa bilder. Den första bilden är Smörblomma om jag inte är helt ute och cyklar. En väldigt fin blomma och verkligen en sommarblomma!


Hundkex väcker sommarminnen hos mig. Vid Lövingsborg växer det fullt av Hundkex runt vägen som går förbi huset. Finns i mängder och jag tror att det är den blomma som vi haft mest på vår midsommarstång genom åren. Enkel, vit och fin. Sommar helt enkelt.




På denna väg gick vi när vi skulle till Gamla Linköping. Det var soligt och skönt, alldeles lagom promenadväder! Solen värmde lagom och det var bara nice att gå där helt enkelt. Sommarfeeling börjar närma sig i kroppen, så skönt! Det börjar smälta in att det är sommarlov! Väl i Gamla Linköping så tittade vi på fåren, de liknade nästan de fåren som jagade oss vid Leonardsberg när jag gick SAMIN-inriktningen för två år sen.

 


För att vi alla som var där skulle sköta sig så fanns ju så klart även polisen vid Gamla Linköping, om än i lite äldre skrud än vad vi är vana vid idag. Solen sken även när vi kom till Gamla Linköping och det visade sig verkligen från sin bästa sida. Allt ifrån hästar till polis till härliga staket!





Det är staket som får en att tänka på Barnen i Bullerbyn som man alltid tittade på när man var liten! Gammalt och mysigt, pittoreskt och drömmen! Ja, kanske ska man satsa på att ha ett sånt vitt staket någon gång om man skulle bli med hus. Inte helt tokigt tycker jag, problemet är ju att det måste målas med jämna mellanrum och det är ju mindre roligt då det lär bli några meter. Men, men det är kanske en smäll man får ta helt enkelt.

Komiskt var när vi gick hem från Gamla Linköping möttes vi av denna sopkorg. Nice att Linköping tar design och färger på största allvar!


Kommentarer
Postat av: dure

snygg sopkorg :)

2009-06-07 @ 19:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0