Fräcka fröken

Just nu sitter jag på Fräcka fröken och väntar in Joanna. Bruden som spenderat de senaste åren på Irland och i Australien. Vi har alltså lite tid att ta igen kan man säga. Det ska bli så kul och träffa henne igen, se om man känner igen varann eller om man får fråga om det är hon. Vi får se helt enkelt!

Köpte filmer häromdagen, det blev the Holiday och Da Vinci-koden. Bra filmer men helt klart olika. Da Vinci-koden var intressant men jag satt uppe i taket ett antal gånger då jag är riktigt rädd för plötsliga höga ljud och människor som gör varann illa. O fick skratta i alla fall när jag hoppade till i soffan, och skratta det gjorde han allt. Da Vinci-koden var väldigt intressant ur religionssynpunkt och gav en många funderare, religionens makt över människan bland annat. The Holiday var lite mer lättsväljt men helt ok den också. Jag gillar ju filmer med romantik i, helt klart.
 
Ikväll blir det Nyköping och imorgon är det tänkt att jag ska baka grahamsbullar och göra i ordning alla grejer som jag har med mig. Blir typ 2 ikea-kassar och några papperskassar. Är ju både kläder och torrvaror som jag har med mig, skönt att börja på ny kula i höst med sånt när man kommer tillbaka om jag nu inte blir av med lägenheten vill säga. Är ju alltid skönt och nice att köpa nytt och fräscht när man varit borta ett tag, även om det är saker som inte blir dåliga över sommaren.
 
Det lär ju också bli till att handla och fixa matlådor då det blir 4 dagar jobb nu. Så bra med matlådor och det blir svårt utan tycker jag då Tystberga bara erbjuder Konsum och en pizzeria. Pizza har jag och Konsums grejer är svindyrt och närmare oätligt så matlåda är både tvunget och ekonomiskt. Hemtjänsten ringde idag och vill att jag ska jobba mer än heltid i sommar och många helger, tydligen någon vikarie som strular. Jag kan ställa upp på det absolut men då helst inte kvällar och dessutom måste jag ju orka med den heltidsraden jag går på och de brukare som jag faktiskt har ansvar för.

Nehe, nu ska jag kolla om bruden har kommit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0