En riktig tisdagskväll

Nu är äntligen sommaren här. Allsång på Skansen och Midsummer murders. Det är sommar. Det har varit tradition sedan jag vet inte hur när att jag, pappa och mamma satt som klistrade framför tvn för att titta på veckans höjdpunkt Midsummer murders. Engelsk konst som verkligen symboliserar sommar för mig. Sol, värme, allsång och Midsummer murders - det är riktigt somrigt, bad också - självklart.

Matlådorna är klara och jag sitter i soffan och tittar på SVT1 som i år igen levererar sommar i dumburken. Ansiktet stretar så där som det gör när det blivit rött efter att man varit ute mycket. Fötterna värker så där skönt som de ska när man har gått mycket med dem. Jag är trött, men jag kan inte sova ännu. Tvn måste få leverera och jag måste tänka. Jag måste fokusera på mitt humör som inte är det bästa just nu. Jag är grinig och småbitter och känner mig allmänt nere. Men det är ju bara jag som kan bestämma över hur jag ska leva. Alltså måste jag fokusera på det positiva, även om det känns väldigt långt borta ibland.

I morgon blir det arbete igen. Slutar tidigt och då blir det att vara ute på eftermiddagen och få så mycket färg som det bara går. Man mår bra av solsken och man behöver vara ute i solen efter en lång och mörk vinter. Skönt att sluta 13, man gör morgonjobben, tar en lunch hos den brukare som ska duscha och sedan hem. Skönt! Passa på att vara ledig när tillfälle bjuds.

Kommentarer
Postat av: Skarran

Åhh! Jag håller med om att Allsång och Morden i Midsomer är sommar! =) Allsången hade jag bara på i bakgrunden idag, men Midsomer tittade vi på. Jag brukar också titta på det med mina föräldrar när jag är hemma på sommaren...



Kram och hoppas att solen gör dig mindre nere och får humöret på topp!

2009-06-23 @ 22:47:07
URL: http://mariaskarin.blogg.se/
Postat av: O

Tycker det uppdateras dåligt här !!!

2009-06-28 @ 00:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0