Mina kläder luktar brandrök...

Har läst klart Anhörig av Katerina Januoch nu, bra bok. Läsvärd och ger en tankar som jag kopplar ihop med mina erfarenheter från livet. Spännade och tankvärt men kanske framförallt tänker jag på de barn och ungdomar som idag lever i en missbrukssituation. Jobbigt och helt fel. Det är bara att hoppas att det löser sig för alla och att det till slut blir trygga medborgare av de barnen också, medborgare är de ju redan, men trygghet är så viktigt!

Som sagt, idag luktar mina kläder brandrök. Åkte på jobb ute på landet och åkte förbi en eldsvåda på en åker. Det var en hög med skrot och halm som brann. Fick ringa 112 och möta upp brandkåren och för att kunna berätta för 112-killen hur stor branden var fick jag gå ganska nära och självklart så skulle ju vinden vända och jag få all brandrök på mig. Det fortsätter helt enkelt att bli en väldigt innehållsrik juli månad! Mina kollegor bara skrattar åt mig och tycker att jag ska coola ner lite, att det räcker nu och det tycker nog jag också. Jag drömmer om en arbetsdag utan att en massa händer, en sådan arbetsdag som det var i början av sommaren, då inget händer och allt bara rullar på.. Kan ju dock glädja mig med att jag tycker det är kul att åka till jobbet varje morgon, trots att klockan ringer 0555 varje eviga morgon...

Ikväll blir det nog att kolla in Michel Jacksons minnesstund och laga matlåda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0