Jobb eller hur man kan ta livet av sig

Ja, livet mitt består av jobb, massor av jobb. Jag kommer till och med under juli månad att få kvalificerad övertid vilket inte är helt dumt i plånboken. Jobbet tar upp det mesta av min tid, lite träning och kompisdejter blir det också. Mycket mer blir det inte av, jag orkar inte... måste ju hinna sova lite innan jobbpasset nästa kommer. Jo, självklart stunder när jag träffar O också!

Har varit en ganska händelserik vecka förra veckan, hittade en pistol hos en brukare, körde över en grävling och var centimetrar från att krocka med ett groteskt stort vildsvin. Så, nu är det en hel del tillbudsrapporter som är skrivna och jag vet nu efter att ha sett ett vildsvin på bära håll. Har ju sett dem i klump ute på åkrarna förra sommaren när jag jobbade i Nattpatrullen och nu som sagt jar jag sett ett på riktigt nära håll kan jag säga att de inte är direkt snygga. Nej, usch, och stora är de, som mindre hus. Kan säga att hjärtat satt uppe i halsgropen när bilen hoppade till och stannade när jag hade panikbromsat. Bad kollegan om ursäkt för att jag glömde trycka ner kopplingen så bilen dog... hon skrattade och var glad över att jag hade en snabb reaktionsförmåga...

Ja, mycket ska man vara med! Men nu har man gjort det också...

Idag är jag ledig och dagen spenderas med träningsvärk i soffan däe jag läser Anhörig av Katerina Janouch, hitintills är j glatt överaskad. Tidigare i veckan så har jag läst 14 år till salu av Caroline Engwall. Det var en riktigt bra bok, ingen feelgoodbok direkt men en bok värd väl att läsa! Do it! eller Gört!

Kommentarer
Postat av: Skarran

Ojoj, du verkar ha en händelserik sommar, trots att du mest jobbar! =P Kram

2009-07-06 @ 22:19:18
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0