Första inlägget

Jaha, då var det alltså dags - att börja blogga! Får se hur seriöst det blir, inte säkert att det funkar... eller så kommer det gå jättebra! Jaha, vem är jag alltså? En 23 årig lärarstudent som kommer, förhoppningsvis, att undervisa i svenska och SO i klasserna 4-9, jag är klar med min 4,5 års långa utbildning efter jul... alltså i januari 2010. Är tillsammans med min pojkvän sedan augusti 07 och ja, jag älskar honom bara med och mer! Så skönt att ha hittat hem liksom!

Denna Valborg så sitter jag hemma själv i min lägenhet, O och jag skall ses först i morgon och de planer jag hade för helgen, att åka till Söderköping och kolla in brasan grusades, men vad gör det om hundra år.. Nu hinner jag ju faktiskt skriva klart min delaktighetsuppgift utan stress och det är värt oerhört mycket! Att göra något utan stress är inte längre vanligt, det hör snarare till verkligheten... Tidigare idag har jag varit på 2 föreläsningar, den första handlade om internetanvändningen hos våra barn och ungdomar - det mest spännande och läskigaste som kom upp där var att sajten snyggast.com ägs genom ett antal bulvaner av den amerikanska porrindustrin. De bilder som lades upp på den sajten åker alltså över till landet i väst där bilderna granskas och är man tillräckligt lättklädd, snyggt sminkad och snygg kan man räkna med att de kommer sälja ens bilder vidare utan att man har en chans att påverka det... Behöver jag säga att jag är glad för att jag aldrig varit aktiv på den sajten...

Den andra föreläsningen var bra, men inget som var så skakande som den första. Den visade på att våra miljonområden varit problem från början, men det var väll dock ingen större nyhet för mig... Men får nog lov att säga att jag är på det hela nöjd med de föreläsningar som jag haft idag...

Nehe, tillbaka till delaktighetsuppgiften!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0